Waterlogic Norge fortsetter virksomheten som normalt.
Vi samler grundig informasjon om aktivitet både nasjonalt og internasjonalt, og så langt har vi ingen indikasjoner på forstyrrelser fra underleverandører, transportselskaper eller våre egne lager og produksjonsanlegg. Les mer

  • Be om et tilbud
  • Hvordan forhindre smittespredning på jobb?

    Publisert av ,
    Hvordan forhindre smittespredning på jobb?

    Grundig håndvask, hyppig rengjøring av vanndispensere og kaffemaskiner, i tillegg til sosial distansering, er de viktigste tiltakene for å hindre spredning av COVID-19.

    Den globale Korona-pandemien krever at nye vaner tas i bruk for å forhindre smittespredning hjemme og på jobb. Derfor er det viktig å oppmuntre til regelmessig desinfeksjon av utstyr og tilbehør til kaffemaskiner og vanndispensere, i tillegg til økt personlig hygiene og sosial distansering. Er du syk med luftveissymptomer er det helt nødvendig at du holder deg borte fra jobb, og teste deg for smitte.

    Her er våre beste råd for en tryggere jobbhverdag med lav risiko for smittespredning:

    ENDA BEDRE HÅNDHYGIENE: Vask hendene ofte gjennom arbeidsdagen, spesielt før måltider, toalettbesøk eller kontakt med hyppig berørte overflater. Håndvask i 20 sekunder med såpe og vann er effektivt, og der håndvask ikke er mulig: Desinfiser dem med en alkoholbasert gelé, før og etter bruk av vanndispenseren og kaffemaskinen. Bakterier og virus kan spres gjennom kontakt med overflater fra person til person (kryssforurensning). Ved å vaske hender forhindres smittespredning. Waterlogic anbefaler å oppbevare et alkoholbasert håndrensemiddel innen rekkevidde av vanndispenseren og kaffemaskinen.

    REDUSERE KRYSSMITTE FRA BERØRING, HOST OG NYS: Vask eller desinfiser hendene med en alkoholbasert håndrensegelé før og etter bruk av vanndispenser og kaffemaskin. Husk å nyse og hoste i albuekroken for å forhindre smittespredning. Vi anbefaler å plassere et håndrensemiddel og renseservietter innen rekkevidde av dispenseren og kaffemaskinen, og en avfallsbeholder til brukte renseservietter. Det kan også være smart å oppgradere vanndispenseren til en såkalt handsfree eller berøringsfri løsning, der du bruker en fotpedal til å dispensere vann – i stedet for å trykke på en knapp med fingrene.

    HOLD ALLTID 1 METERS AVSTAND: Brukere bør holde en trygg avstand fra andre ved vanndispenseren og kaffemaskinen. Det anbefales at en avstand på minst 1 meter overholdes til enhver tid.

    sosial distansering

    GRUNDIG RENGJØRING AV GLASS, FLASKER OG KRUS: Alt av glass, krus, gjenbrukbare flasker, karafler og lignende utstyr til drikke, må alltid vaskes i oppvaskmaskin etter hvert bruk. To vaskesykluser i oppvaskmaskin anbefales. Hvis virksomheten bruker engangskopper, må det oppfordres til kasting etter hvert bruk. Engangskopper skal ikke brukes på nytt eller overlates til andre å kaste.

    HYPPIG DESINFISERING AV VANNDISPENSER OG KAFFEMASKIN: Bruk et alkoholbasert desinfeksjonsmiddel på sprayflaske, eller desinfiserende våtservietter til engangsbruk, for å desinfisere dispenseren og kaffemaskinen regelmessig: Vær spesielt oppmerksom på dispenseringsområdet. Brukere kan bli smittet ved å berøre forurensede overflater og deretter berøre øyner, nese eller munn. Dette er en av de vanligste måtene COVID-19 spres på. Med hensyn til kildevannskjølere, må du være spesielt oppmerksom på flaskeåpningen når du bytter vannflasker til kjøleren. Engangshansker bør brukes eller vask/desinfiser hendene grundig før flasken åpnes og løftes på plass. Når flasker leveres til arbeidsplassen, skal du rengjøre flaskene med en alkoholbasert desinfeksjonsspray, eller tørke av med alkoholbaserte våtservietter til engangsbruk.

    instruksjoner om sosial distanse og hygiene

    HVORDAN MINNE PÅ OM TILTAKENE?

    Vanndispensere, kildevannskjølere og kaffemaskiner står ofte i fellesområder som for eksempel resepsjonen, kjøkkenet, kantinen eller en gang. For å hjelpe til med å håndheve hygienetiltak for bruk av dispenseren, anbefaler vi å inkludere instruksjoner om sosial distanse og hygiene. Dette kan gjøres med plakater, klistremerker eller informasjonskort som er plassert på eller rundt dispenseren (og gjerne også kaffemaskinen). De skal gi nødvendig informasjon til ansatte og besøkende. Andre tiltak kan være omrokering av kontoroppsettet ved å innføre barrierer og skiller ved hjelp av tape, slik at det blir enklere å gjennomføre 1 meters avstand i fellesområder.

    HVA MED BESØK AV VÅRE TEKNIKERE?

    Waterlogics teknikere som besøker lokaler for å levere flasker til kildevannskjølere, installere eller utføre service på vanndispensere og kaffemaskiner, skal følge strenge hygienerutiner. Disse rutinene inkluderer å holde en trygg avstand fra andre; bruke håndrenser før og etter hvert kundebesøk; ha på engangshansker under hele besøket; og bruke desinfiseringsmiddel for å desinfisere både dispenser, kaffemaskiner og eventuelt flasker. Regelmessig vedlikehold og service anbefales for å sikre at vann- og kaffemaskinene fungerer optimalt. For vanndispensere inkluderer det desinfisering av dispenser, bytte av kullfilter og UV-lampe når det er aktuelt.

    Vanndispensere
    Ønsker du å kunne tilby kaldt og velsmakende vann til dine kunder? Se vårt utvalg vanndispensere her