• Få et tilbud

      815 51 960

  • Lykke ved hjelp av vann – En bedrifts beste venn

    Publisert av ,
    Lykke ved hjelp av vann – En bedrifts beste venn

    En av de viktigste oppgavene for en bedrift er å holde sine kunder fornøyde. Undersøkelser viser at restauranter har mye større sannsynlighet for å motta negative tilbakemeldinger på dager med dårlig vær. Tilsvarende resultater er funnet for skjønnhetssalonger der kundene ikke føler seg avslappet under behandling. Dette er bare et par av mange faktorer som påvirker besøkende eller mulige kunder og dermed deres beslutning om å bli kunde nettopp hos deg.

    Det er mange småting du kan gjøre for å legge til rette for at kunder skal handle hos deg, og et enkelt grep som å tilby vann kan gjøre dem fornøyde. Det kan være det lille hjelpemiddelet som hjelper deg å øke omsetningen.

    Hva kan hindre en kunde fra å kjøpe?

    Hva kan hindre en kunde fra å kjøpe?

    Som vi alle vet, så varierer humøret gjennom dagen. Og i motsetning til hva man gjerne skulle tro, tar mennesker ofte beslutninger basert på hvordan de føler seg i øyeblikket. Selv om humøret svinger, kan det være avgjørende for hvilke valg vi tar. Er vi i dårlig humør kan det få oss til å utsette en beslutning. Alternativt, så assosieres beslutningsdyktighet og suksess ofte med lykkelige og selvsikre mennesker.

    Forskjellige faktorer kan påvirke humøret til en kunde. For eksempel kan det være at tilbud ikke stemmer overens med forventninger. Det kan være at de opplever at de ikke får god verdi for pengene eller føler seg utsatt for salgstriks og dårlig service. Det kan kanskje komme som en overraskelse å finne ut at dehydrering har en innflytelse på humøret vårt. Selv så lite som 1.5% under optimalt nivå kan påvirke en persons humør og energi. I følge ny forskning på temaet betyr det ikke noe om en sitter i ro eller er i bevegelse. Den negative effekten av selv mild dehydrering kan påvirke oss. Det kan gå ut over konsentrasjon, argumentasjon, læring og hukommelse og kan føre til tretthet og apati.

    Hva kan du tilby potensielle kunder for å gjøre dem fornøyde?

    Hva kan du tilby potensielle kunder for å gjøre dem fornøyde?

    Det er spesifikke ting en selger kan gjøre for å bedre en kundes humør, og dermed øke sannsynligheten for et kjøp. Ærlighet, forståelse for kundens ønsker og god kundeservice er gode hjelpemidler for å holde kunden fornøyd. Det kan også hjelpe å tilby vann. Hvis du har en vannkjøler tilgjengelig, trenger du ikke tilby flaskevann dersom dine kunder ønsker å slukke tørsten. Vannkjøleren kan også kobles direkte til bygningens vannforsyning. På denne måten dekker du dine kunders behov, samtidig er dette en mer miljøvennlig løsning. Dette sørger ikke bare for en ubegrenset tilgang på rent drikkevann, dine kunder kan også velge å drikke vannet som de ønsker. Her kan de velge mellom romtemperert, kaldt, eller kullsyreholdig vann. Du kan også velge å servere kaffe av forskjellig slag. Dette viser at du er villig til å gjøre det lille ekstra for dine kunder og det skaper et godt inntrykk av bedriften.

    Fordeler

    Fordeler

    I løpet av dagen kan vi alle oppleve en viss grad av dehydrering som utsetter oss for ulike mentale og fysiske utfordringer. Ved å tilby vann, kan du hjelpe dine kunder med å opprettholde væskebalansen. Dermed øker du også sjansen for at de handler hos nettopp deg. Fornøyde kunder hjelper deg å oppnå økt salg, og en vannkjøler kan være et godt sted å starte!