Waterlogic Norge AS vil snart bytte navn til Culligan, og vi vil videreføre vår stolte tradisjon under et nytt navn i Norden, men allikevel internasjonalt anerkjent, som ble etablert allerede i 1936.
Rent praktisk betyr dette ingen endring for våre kunder. Alle ansatte i Waterlogic er med videre, og yter den samme gode servicen til våre eksisterende og nye kunder i området.

  • Be om et tilbud
  • I dag har Waterlogic på verdensbasis spart planeten for engangs-plastflasker

    Malin Rygh (20) sikrer at NTNU alltid har god kaffe

    Publisert av ,
    Malin Rygh (20) sikrer at NTNU alltid har god kaffe

    Servicetekniker Malin Leimbrock Rygh (20) i Trondheim, sørger for at Norges største universitet har tilgang på god kaffe fra kaffemaskiner som alltid leverer. Men hun forteller det også blir mange gode samtaler av servicebesøkene.

    Av Rita Tvede Bartolomei

    Malin Leimbrock Rygh

    - På NTNU møter jeg interesserte og imøtekommende kunder hver eneste dag. Det er veldig hyggelig å oppleve at de setter stor pris på jobben jeg gjør, for at de skal få best mulig kaffe. Kundene våre skal alltid ha en velfungerende, solid maskin, som alltid leverer nytraktet, frisk og god kaffe, sier Malin, om en av de største kundene til Waterlogics avdeling i Trondheim.

    Over 80 maskiner skal vedlikeholdes

    NTNU har mange ulike avdelinger, og Malin vedlikeholder totalt rundt 80 maskiner, fordelt på over 25 avdelinger. Malin forteller at noen NTNU-avdelinger får besøk av henne tre ganger i uken, mens andre får sjekk av maskiner en gang i uken - eller en gang per måned. Alt avhenger av hvilken type serviceavtale de har valgt.

    - Den viktigste delen av jobben min er å sørge for at vedlikeholdet av kaffemaskinene opprettholdes, men også at kundene får svar på eventuelle spørsmål om hvordan de bruker maskinen, sier hun.

    Full rengjøring gjøres ikke flere ganger i uka, men en gang per uke som standard.

    - Da sjekker jeg samtidig at det er nok produkter på

    maskinen, og justerer maskinen slik at smaken er akkurat slik kunden ønsker.

    For kunder som ikke har en like hyppig serviceavtale, renses maskinen og alle deler godt ved hvert besøk. I tillegg går jeg over alle slitasjedeler, slik at nødservice kan forebygges. Kaffemaskinen må være helt ren og klar for hurtig bruk med en gang jeg har dratt derifra, sier hun


    God kaffe betyr mye i hverdagen

    Malin Rygh (20) sikrer at NTNU alltid har god kaffe

    Malin Rygh (20) sikrer at NTNU alltid har god kaffe

    Før hun fikk fast jobb som servicetekniker hos Waterlogic i Trondheim, hadde hun flere sommerjobber for firmaet i hjembyen. Nå har hun arbeidet litt over ett år som servicetekniker, og hatt ansvar for NTNUs kaffemaskiner like lenge.

    - God kaffe har jeg lært er utrolig viktig for veldig mange - både professorer, lektorer, ledere og studenter, sier hun.

    Malin Leimbrock Rygh sier at det betyr mye for henne, å bli kjent med menneskene som bruker kaffemaskinene til Waterlogic.

    - Under servicebesøkene blir jeg godt kjent med mange trivelige mennesker, og blir kjent med deres behov og ønsker, sier hun.

    Mange hyggelige samtaler

    - Oppgaven min er tross alt å følge opp slik at kundene får det de ønsker,

    og kaffemaskinen fungerer perfekt. De skal ikke trenge å forholde seg til noe annet enn å nyte deilig kaffe, sier Malin. Jobb er ikke bare jobb. Arbeidsdagen som servicetekniker, består også av mange hyggelige samtaler, understreker hun.

    - Det som gjør arbeidsdagen ekstra bra, er å småprate med kundene og å ha litt humor sammen, innskyter 20-åringen fra Trondheim.

    Nysgjerrig på flere fordeler med kaffemaskin på jobb?

    I Waterlogic-bloggen kan du lære mer om kaffe og vann. Denne artikkelen handler om at det oppsto en ny kaffetrend i Sør Korea, da sør-Koreanerne måtte holde seg innendørs i startfasen av korona-pandemien, dette ble et positivt samlingspunkt under krisen og er faktisk inspirert av et lokalt godteri.