• Be om et tilbud
  • Slik styrker vår kaffemaskin din merkevare

    Publisert av ,
    Slik styrker vår kaffemaskin din merkevare

    Har din virksomhet skaffet seg en kaffemaskin av høy kvalitet? Med den beste kaffen? Forretningsutvikler hos Waterlogic Norge, Øyvind Carlsen, sier det signaliserer omsorg for ansatte. Og det styrker ditt omdømme.

    - Å ha god kaffe på jobben gir et signal til de ansatte om at du bryr deg som arbeidsgiver. Hvis man skal selge et produkt og en merkevare, ønsker man å gi kunden en god opplevelse. Satt på spissen, så skal også merkevaren «selges inn» til de ansatte – og deres trivsel skal ivaretas. En virksomhets omdømme, er de ansattes holdninger og følelser til stedet de arbeider, sier Øyvind Carlsen, forretningsutvikler hos Waterlogic Norge.

    Samhold og trivsel

    En god kaffe på jobben kan gjøre mye for trivselen og for samholdsfølelsen på jobb – mye mer enn hva vi til daglig tenker over.

    - Det å ha et samlingspunkt rundt en kaffemaskin: En kort pause til å tenke, eller snakke med kolleger. Er kaffen god, ja så blir det et øyeblikk av hverdagsnytelse som gir tilfredshet, sier Carlsen.

    Han sier kaffeopplevelsen og kaffepausen på jobb, er del av et større trivselsbilde.

    - Kaffen er kanskje ikke det viktigste elementet, men likevel en viktig del av helheten, sier han.

    Likevel presiserer han at en god kaffemaskin med god kaffe aldri kan kompensere for et dårlig arbeidsmiljø.

    - Mistrives man på jobb så hjelper det lite med god kaffe, men har man god kaffe på en allerede god arbeidsplass – så har det så klart en forsterkende, positiv effekt, sier Øyvind Carlsen.

    Waterlogic kaffemaskin

    Fagfolk med kunnskap

    Waterlogic ble grunnlagt i 1992, og er i dag en av verdens ledende produsenter og leverandører av vannautomater. Det er Waterlogic også i Norge. De kom inn på kaffemarkedet i Norge i 2005.

    Helt siden kaffetjenester ble et satsingsområde, forteller Øyvind Carlsen at kvalitet på service og sterk fagkompetanse, har vært viktig for dem.

    - Vi er opptatt av å sette service og kvalitet i høysetet. Hos oss har du som kunde valget mellom de enkleste maskinene til de mest fancy og avanserte. Fagkompetansen vår – det at vi kan maskinene vi leverer til kundene, ja det er vårt sterkeste konkurransefortrinn, Vi kan kanskje ikke si at vi er unike på markedet, men vi ser på det som en fordel for kundene våre at vi både er maskinleverandør-uavhengige og kaffemaskin-uavhengige, sier Øyvind Carlsen.

    Eneste med Svanemerket kaffetjeneste

    Waterlogic har i dag flere forskjellige typer kaffemaskiner i sitt sortiment.

    Svanemerket kaffetjeneste var Waterlogic først ute å tilby i Norge, fra oktober 2017. De er fortsatt eneste leverandør av Svanemerket kaffetjeneste i Norge.

    - Hvordan kan valg av en Svanemerket kaffetjeneste være med på positiv omdømmebygging for en virksomhet?

    - Omdømme er summen av alle ansattes holdninger. Da handler det om mer enn bare å selge så mye som mulig, og tjene så mye som mulig. Står du ikke for noe mer, så betyr det for meg at selskapet ikke er bevisste nok. Det gir ikke et godt omdømme. Å ta et bevisst miljøstandpunkt er viktig, og det får de ansatte til å føle mer stolthet av sin arbeidsplass, sier Øyvin Carlsen.

    Med Svanemerket kaffetjeneste kan ansatte og besøkende til virksomheten nyte kaffe med god samvittighet.

    - Jeg vet at de som har produsert kaffen får god lønn, og deres rettigheter blir ivaretatt. Jeg vet at kaffebønnene er dyrket og bearbeidet uten bruk av skadelige kjemikalier. Jeg vet at de som tar service på maskinene, og leverer varer har miljøet i fokus. Dessuten vet jeg rensemidlene som brukes til maskinene ikke skader miljøet, sier Carlsen.

    Han sier det er viktig for Waterlogic å være gode på etikk og gode på miljø.

    - Men det skal heller ikke gå på bekostning av smak. Smaken på vår økologiske kaffe skal også være ypperlig, sier han.

    Dette avgjør om du har en god kaffetjeneste

    • Maskinen må fungere (riktig kalibrering).
    • Kaffen må være av god kvalitet.
    • Servicen og vedlikeholdet må fungere.