Toyota Arendal hadde kranvann som ikke ble kaldt før det hadde rent lenge. – Vi ønsket å tilby kundene våre godt vann, og da ble en vanndispenser koblet til vannforsyningen en god løsning, sier daglig leder Arvid Ødegaard.
- Å kunne tilby kaldt og velsmakende vann til kundene våre når de er innom er viktig som del av servicen vi skal gi dem. Men det er i tillegg også viktig å ha godt vann tilgjengelig for de ansatte, sier Arvid Ødegaard, daglig leder for Toyota i Arendal, om vanndispenseren fra Waterlogic som har vært på plass de siste to årene.
Vanndispenser koblet til vannforsyningen
Med 40 ansatte og kunder innom hver dag, sier det seg selv at det alltid er behov for mye vann. Da måtte bilforretningen på Sørlandet ha en løsning som ikke gikk ofte tom.
- Før hadde vi en vannbeholder-løsning fra en annen leverandør. Men å få en vannautomat som er koblet på vannforsyningen i bygget, med vann som blir filtrert og kjølt ned, var mye mer praktisk. Nå slipper vi å bytte vannbeholdere så ofte som vi gjorde tidligere, sier han.
I 2018 var våren og sommeren ekstra varm, og da skjøt vann-konsumet i været, forteller salgssekretær Reidun Hermansen.
- Det ble drukket enormt mye vann fra dispenseren fra mai til september. Da merket vi virkelig hvor fint det er med en løsning som alltid har iskaldt vann tilgjengelig. Både ansatte og kunder brukte vanndispenseren like flittig, sier Hermansen.
Vannet måtte renne lenge
Daglig leder Arvid Ødegaard sier det ofte er en utfordring å få kaldt nok vann fra springen i et industribygg, noe som også var tilfellet i lokalet i Skarpnesveien på Nedenes.
- Kranvannet generelt i Norge er jo ofte helt topp, men det er ikke alltid slik i industribygg. Hos oss måtte kranvannet renne veldig lenge før det ble kaldt nok til å drikke av, sier han.
Toyota i Arendal startet opp som A/S BIL allerede 1925 med merkene Bedford, Chevrolet og Vauxhall i sortimentet. Fra 1979 ble de andre merkene kuttet ut og Sørlandsbedriften har siden da blitt Toyota-merkeverksted og forhandler.
