Blogger om smaksatt vann, kaffetrender og dehydrering skapte nysgjerrighet hos leserne. Men også en blogg om hvordan kaffemaskin på jobben kan styrke din merkevare.
- Målsetningen med bloggene våre er å øke kunnskapen om kaffe og vann. Det ønsker vi å gjøre ved bruk av varierte, pålitelige kilder og god research. Men vi ønsker så klart også å øke kunnskapen om våre forskjellige produkter og tjenester, slik som gjennom kundeintervjuer. Et godt eksempel er bloggen om Oslo kommune, som var et rent kundeintervju. Våre blogger skal være troverdige, interessante og varierte. Poenget er å dele vår kunnskap med de utenfor virksomheten, men i tillegg øke kompetansen internt, sier markedssjef i Waterlogic Norge, Henning Nilsen.
Merkevarebygging med kaffemaskin
På toppen troner bloggen om smaksatt vann, deretter følger bloggen om kaffetrender i Oslo, mens tredjeplassen går til bloggen om å drikke nok vann i varmen. Bloggen om sitronvann ender opp på fjerdeplass.
Femteplassen er bloggen om hvordan en kaffemaskin av høy kvalitet styrker merkevaren til din virksomhet.
- I denne gir vår forretningsutvikler Øyvind Carlsen glimrende argumenter for hvordan skikkelig god kaffe på arbeidsplassen viser at man tar både ansatte og kunder på alvor, sier Henning Nilsen.
I bloggen som ble publisert i februar, sier Carlsen at du gjennom å tilby god kaffe til dine ansatte, viser omsorg for som arbeidsgiver.
- Hvis man skal selge et produkt og en merkevare, ønsker man å gi kunden en god opplevelse. Satt på spissen, så skal også merkevaren «selges inn» til de ansatte – og deres trivsel skal ivaretas. En virksomhets omdømme, er de ansattes holdninger og følelser til stedet de arbeider, uttalte Øyvind Carlsen.
Mest lest: Om varierte temaer
De 5 mest populære bloggene har hatt varierte temaer. Det synes ikke Nilsen er underlig.
- Hovedpoenget med den større satsingen på blogger er å kunne tilby et bredt spekter av blogger som dekker behovet for det folk ønsker å lese om. Mye er kunnskap som folk synes er kjekt å vite mer om, og da treffer det forhåpentligvis flere målgrupper, sier Henning Nilsen.
Bloggen om smaksatt vann som ble publisert i juni, har så langt vært den mest populære i 2018.
- Naturlig nok også fordi den ble brukt i en Facebook-annonse en kort periode. Man kan lage så mye godt innhold man vil, men det er viktig at vi gjør det synlig for leserne, sier Nilsen.
Smaksatt vann er nytt for nordmenn
Den velkjente sitronskiven i vannet, er trolig det mange nordmenn forbinder med smaksatt vann. Men smaksatt vann kan være mye mer enn sitron.
- Temaet er nok litt nytt for nordmenn flest, men smaksatt vann åpner for helt nye vann-opplevelser som kan erstatte usunne leskedrikker med mye sukker og kunstige tilsetningsstoffer. Vann kan smaksettes med både frukt, grønnsaker, krydder og urter, sier Nilsen.
Markedssjefen i Waterlogic Norge, sier det er viktig å fortsette med å skape verdifullt innhold for leserne. Innholdet må komme jevnlig, og det må være av kvalitet.
- Stikkordene er lettlest og spennende: Blogger om det helt hverdagslige rundt vann og kaffe, men også mer komplekse og dype saker. Samtidig er det ekstra givende når vi kan bidra med blogger på norsk som ikke ligner det som allerede eksisterer på nettet, sier Henning Nilsen.