Waterlogic Norge AS vil snart bytte navn til Culligan, og vi vil videreføre vår stolte tradisjon under et nytt navn i Norden, men allikevel internasjonalt anerkjent, som ble etablert allerede i 1936.
Rent praktisk betyr dette ingen endring for våre kunder. Alle ansatte i Waterlogic er med videre, og yter den samme gode servicen til våre eksisterende og nye kunder i området.

  • Be om et tilbud
  • I dag har Waterlogic på verdensbasis spart planeten for engangs-plastflasker

    Waterlogic fikk pris for god markedsføring av svanemerket kaffetjeneste

    Publisert av ,
    Waterlogic fikk pris for god markedsføring av svanemerket kaffetjeneste

    Waterlogic Norge har landets eneste svanemerkede kaffetjeneste. Nå har Waterlogic også mottatt Svaneprisen 2018 av Miljømerking Norge for å ha økt kunnskapen om og bredt markedsført Svanemerket.

    - Vi er svært stolte over å være den første og eneste aktøren i bransjen som har oppnådd svanemerket kaffetjeneste. Dermed tilbyr vi markedet en løsning som er dokumentert etisk og bærekraftig og holder et høyt kvalitetsnivå. Markedsavdelingen vår har gjort en fantastisk jobb med å vise dette gjennom alle kanaler, og denne prisen er derfor velfortjent dedikert til vår markedssjef Henning Nilsen. Vi ønsker å differensiere oss i et marked som tradisjonelt bare har skjøvet bærekraft og miljø under teppet, sier salgssjef for Waterlogic Norge, Magnus Hillestad. Han har vært primus motor bak tiltaket med å få på plass en svanemerket kaffetjeneste fra Waterlogic.

    Svaneprisen (også kalt Merkebrukerprisen) deles ut for beste merkebruker på forbrukermarkedet, og beste merkebruker for proffmarkedet (Waterlogic Norge). Dessuten deler Miljømerking Norge også ut en innkjøperpris.

    Erik Gulbrandsen

    Erik Gulbrandsen

    Viktig å tenke fremtidsrettet

    Administrerende direktør for Waterlogic Norge; Erik Gulbrandsen, markedssjef Henning Nilsen og salgssjef Magnus Hillestad mottok i starten av desember Svaneprisen, delt ut av administrerende direktør for Miljømerking Norge; Anita Winsnes.

    - Jeg ser på meg selv som privilegert som arbeider i et selskap som tenker fremtidsrettet. Vi jobber hele tiden med å forbedre våre produkter, prosedyrer og rutiner for å sikre etisk handel og et miljøvennlig tankesett. Trivsel, miljø og ikke minst skikkelig god kaffe gjør arbeidsdagen min uten tvil langt bedre. Jeg må innrømme at det naturligvis er langt enklere å fronte noe som man selv bryr seg om og ikke minst er stolt av, sier Henning Nilsen.

    Erik Gulbrandsen forteller at Waterlogic Norge i tillegg til svanemerket kaffetjeneste, har en ISO14001-sertifisering. Det er en ledende miljøsertifisering for virksomheter.

    - Det er med stor ydmykhet at vi mottar denne prisen, som virkelig setter vårt miljøfokus på kartet. Nå har vi posisjonen som en av de ledende på bærekraft og miljø i kaffemarkedet i Norge. Vi har dessuten den eneste svanemerkede kaffetjenesten i landet, sier Erik Gulbrandsen.

    Markedssjef Henning Nilsen forteller Waterlogic vil fortsette arbeidet med å forbli ledende i bransjen på etikk og bærekraft.

    - Svanemerket kaffetjeneste er en del av vår miljøsatsing. Vi skal skille oss ut og lede vei på dette feltet. Prisen gjør meg enda mer motivert til å fortsette den jobben som er påbegynt, og forsøke å gjøre en enda bedre jobb. Det er fantastisk morsomt å få denne annerkjennelsen, ikke minst fra en så viktig organisasjon som Miljømerking Norge, sier Nilsen.

    Nordmenn vil ha etiske varer

    Salgssjef Magnus Hillestad sier nordmenn er blant de beste i verden til å etterspørre kvalitet, etikk og bærekraft når de handler varer og tjenester. Kaffe er intet unntak.

    - Derfor er det også viktig å kunne tilby etisk og miljøvennlig kaffe og kaffetjenester. Etiske og bærekraftige varer har hatt størst vekst flere år på rad. Vårt ønske er å bidra til den samme utviklingen innen vann- og kaffebransjen, sier Hillestad.

    Men hvorfor skal virksomheter velge en svanemerket kaffetjeneste?

    - Er du opptatt av miljø, økologi, sosial rettferdighet – og kaffe? Da bør du velge svanemerket kaffetjeneste til din arbeidsplass eller serveringssted, tilføyer markedssjef Henning Nilsen.

    Henning Nilsen

    Henning Nilsen

    Merkebrukerprisen: Skal motivere og inspirere

    Markedsrådgiver for Miljømerking i Norge, Christine Opland, sier det er viktig å synliggjøre Svanemerket for virksomheter og forbrukere. Svaneprisen har vært delt ut siden 2009, og skal fungere som en ekstra motivator og gi fortjent anerkjennelse.

    - Mange forbrukere er opptatt av hva de selv kan gjøre for å ivareta miljøet og de ønsker å gjøre bedre valg i det daglige. De stoler på offisielle miljømerker, og ønsker økt utvalg og mer og tydeligere merking i butikken, sier hun.

    Opland forteller deres målsetting med å dele ut prisen er å vise frem gode eksempler på markedsføring av Svanemerket, og inspirere til mer svanemarkedsføring.

    Vil du vite hva Waterlogics, svanemerkede kaffetjeneste er? Les Miljømerking Norges kriterier for hvorfor Waterlogic kunne bruke Svanemerket.

    Derfor fikk Waterlogic prisen

    • Synlighet - Svanemerket er godt eksponert i Waterlogics markedsmateriell. Firmaet skriver om bærekraft og Svanemerket i blogger og på hjemmesider, bruker det på Facebook, Instagram, LinkedIn og i pressemeldinger. I tillegg er Svanemerket brukt i annonser, salgskampanjer, opplærings- og salgsmateriell og på messer.
    • Utforming og design - Svanemerket er godt integrert i utforming og design, og ser bra ut i Waterlogics materiell.
    • Helhetlig bruk - Svanemerket er brukt på en helhetlig og gjennomtenkt måte i markedsføringen.
    • Kanalbruk - Svanemerket er brukt i alle tilgjengelige markedsføringskanaler; annonser, DM, hjemmesider, internt, sosiale medier, messer.
    • Synlighet på produkt - Svanemerket er tydelig og godt plassert på kaffeautomatene, sammen med en liten tekst som sier litt om hva svanemerket kaffetjeneste betyr.
    • Kunnskapsbyggende - Waterlogic bruker både blogger og tekster på hjemmesidene til å bygge kunnskap om Svanemerket. I tillegg har de hatt kurs for selgerne, og utviklet salgsmateriell som bygger kunnskap.
    • (Kilde: Miljømerking Norge/Svanepris-kriteriene)