Waterlogic Norge AS vil snart bytte navn til Culligan, og vi vil videreføre vår stolte tradisjon under et nytt navn i Norden, men allikevel internasjonalt anerkjent, som ble etablert allerede i 1936.
Rent praktisk betyr dette ingen endring for våre kunder. Alle ansatte i Waterlogic er med videre, og yter den samme gode servicen til våre eksisterende og nye kunder i området.

  • Be om et tilbud
  • I dag har Waterlogic på verdensbasis spart planeten for engangs-plastflasker

    Waterlogic Norge fortsetter virksomheten som normalt
    Waterlogic Norge fortsetter virksomheten som normalt

    Du skal kunne føle deg trygg på at Waterlogic og alle ansatte jobber for å opprettholde kvalitet, service og den informasjonsflyten du forventer. Vi følger den pågående situasjonen nøye og vil selvfølgelig holde deg oppdatert dersom det oppstår endringer. Denne siden gir deg svar på ofte stilte spørsmål.

    • Kontoret vårt er midlertidig stengt og vi har en vanndispenser og/eller kaffemaskin fra Waterlogic, hva gjør vi?

      Hvis kontoret stenger for en periode, anbefaler vi at du slår av vanndispenseren og/eller kaffemaskinen, samt kobler fra strømtilførselen. Når arbeidsplassen åpnes igjen, anbefaler vi å skylle gjennom din vanndispenser for å sikre at ditt første glass vann er både nyrenset og filtrert. Følg de ordinære rengjøringsrutinene for din kaffemaskin.
    • Hva trenger jeg gjøre for å kunne begynne å anvende vanndispenseren

      Før vanndispenseren benyttes igjen etter et lengre opphold anbefaler vi følgende:
      • Slå på strømmen og la maskinen stå en times tid for å oppnå de riktige temperaturene. Dersom vanntilførsel eller kullsyre har blitt avstengt skal disse åpnes.
      • Skyll minst 5 liter vann fra hvert repektive utvalg tilgjenglig på dispenseren (temperert, kullsyreholdig, kaldt, varmt etc.) Bruk en ekstern beholder da sølekoppen ikke vil kunne romme denne mengden.
      • Skyllingen vil motvirke at vannet i dispenseren dufter eller smaker, da stillestående vann i en lengre periode kan påvirke dette.
      • Rengjør alle ytre flater med godkjent desinfeksjonsspray eller våtservietter. Inklusive utløp, håndtak, knapper, sølekopp, etiketter etc.
      • For kaffemaskiner henviser vi til brukermanual og ordinære rengjøringsprossedyrer, i tillegg til å rengjør alle ytre flater med godkjent desinfeksjonsspray eller våtservietter. Inklusive utløp, håndtak, knapper, sølekopp, etiketter etc.
      • Vask alle glass, kopper, sportsflasker, karaffler og eventuelt andre typer beholdere først for hånd i varmt vann med oppvaskmiddel. Skyll deretter med rent vann før man hvis mulig vasker alt på nytt i oppvaskmaskin. Det anbefales å kjøre oppvaskmaskinen to ganger for å fjerne alle såperester etc.
    • Hva er den beste måten å holde min vanndispenser ren?

      • Når du har fulgt omstartprosedyrene, kan du benytte enhver anledning til å oppmuntre til regelmessig sanitering av utstyr og forbruksvarer, samt økte personlige hygieneprotokoller for å forhindre spredning av bakterier.
      • Vask hendene ofte og nøye før og etter bruk av vanlig kontorutstyr, kaffemaskiner og vanndispensere. Bruk såpe og gjerne i kombinasjon desinfiserende væske.
      • Vær ekstra forsiktig i tilfelle du trenger å hoste / nyse, spesielt i nærheten av kaffe- og vanndispensere. Det er enkelt å spre bakterier ved kontakt fra person til vanndispenser. Bruk albukroken når du må hoste eller nyse og ikke har papirlommetørkle tilgjenglig. Plasser gjerne engangsservietter og en søppelboks med lokk i nærheten av områder som kaffe- og vanndispensere.
      • Hold en trygg avstand til kollegene, spesielt i nærheten av kaffe- og vanndispensere. Den anbefalte avstanden skal i alle tilfeller være minst en meter.
      • Husk regelmessig rengjøring og desinfisering av din vanndispenser med desinfeksjonsspray eller våtservietter. Vær ekstra nøye i berøringsområder og ved vannuttaket.
      • Glass, flasker, karaffler og andre drikkekopper må vaskes etter hver bruk. Waterlogic anbefaler vaskesykluser med dobbel vask. Sørg for å kaste engangsartikler etter bruk.
    • Kommer Waterlogic til å opprettholde normal drift i tiden fremover?

      Vi opererer så normalt som mulig. Vi er opptatt av å gi våre kunder den standarden som forventes av oss, selv i disse utfordrende tider. Vi kan bli tvunget til å stenge etter et regjeringsdirektiv. Vi vil imidlertid gjøre vårt beste for å gi beskjed dersom dette skulle være tilfelle.
    • Kan jeg fortsatt bestille vanndispensere, kaffemaskiner og ingredienser?

      Det kan du. Vi samler grundig informasjon om aktivitet både nasjonalt og internasjonalt, og så langt har vi ingen indikasjoner på forstyrrelser fra underleverandører, transportselskaper eller våre egne lager og produksjonsanlegg.
    • Vil jeg oppleve en endring i service fra Waterlogic?

      Vi vil gjøre våre produkter og tjenester tilgjengelige når kundene våre trenger dem; inkludert levering, installasjon og service, utført i tråd med myndighetens retningslinjer. Vi overvåker situasjonen kontinuerlig og vil oppdatere tjenestene våre deretter hvis nødvendig.
    • Hva gjør Waterlogic for å hindre spredning av koronaviruset?

      Waterlogic følger til enhver tid råd og anbefalinger fra FHI og helsemyndighetene. Helsedirektoratet har anbefalt at virksomheter som kan, bør innføre hjemmekontor for sine medarbeidere. Dette begrunnes med å redusere både bruken av offentlig transport og risikoen for å spre viruset ytterligere. Basert på dette har Waterlogic tatt en beslutning om følgende:
      • Ansatte jobber hjemmefra der det er mulig.
      • Opptrapping av rengjøringspraksisen på arbeidsplassen.
      • Selskapsomfattende policy - med hyppige påminnelser - om å vaske hender i minst 20 sekunder med såpe og vann; spesielt før du spiser, etter å ha brukt på badet, og etter å ha hostet, nyset eller blåst nesen.
      • Ikke-essensiell reise er nå forbudt.
      • Teknikere på oppdrag hos kunder har håndrens og desinfiserende rengjøringsservietter for å holde håndterte gjenstander (som mobiltelefoner) så rene og hygieniske som mulig.
      • Å håndheve sosial distanse så mye som mulig, med fokus på våre servicesentre.
      I tillegg har vi ikke behov for fysiske møter i de aller fleste av kundeforholdene. Vi håndterer en stor del av kommunikasjonen vår via mail og telefon. Våre serviceteknikere har en veldig god forståelse av de høye kravene til helse og hygiene og bruker utelukkende høyeffektive rengjøringsmidler for installasjoner og periodisk service. Selv i disse tilfellene kan samhandling med kunden foregå eksternt.
    • Har Waterlogic spesifikke hygieneprotokoller igangsatt?

      Waterlogic følger strenge hygienestandarder og strenge mathåndteringstiltak på både fabrikker og lager. Vi har alltid arbeidet etter de tøffeste helse- og sikkerhetsprotokollene, og vi iverksetter årlig forbedret praksis for å sikre kontinuerlig sikkerhet for våre ansatte og våre kunder. Waterlogic har en stabil og solid plattform som vi har jobbet aktivt i mange år. Som en del av vårt System for kvalitetsstyring (ISO 9001), har våre interne styringsdokumentasjon blitt gjennomgått og oppdatert i samsvar med dette for å støtte en kriseenhet, bestående av ledere for alle operative avdelinger. Vi følger nøye med på forsyningskjeden vår, og vi jobber tett med vår produksjon, i alle ledd. Vi vil holde deg informert om vesentlige endringer i vår situasjon. Dine faste kontakter står til din disposisjon for å svare på spørsmål som kan oppstå.
    • Vil det fremdeles utføres vedlikehold og service ute hos Waterlogic sine kunder?

      Vi fortsetter å følge myndighetenes retningslinjer. Servicebesøk hos våre kunder vil fortsette som vanlig, forutsatt at kundene våre ikke gir oss annen beskjed. Vi iverksetter økte tiltak for å holde ansatte og kunder friske og trygge. Vi har instruert teknikere om å følge disse protokollene:
      • Kontroller at det ikke har vært noen bekreftet COVID-19-sak på stedet til dags dato.
      • Unngå fysisk kontakt under hvert besøk, uten håndtrykk eller deling av gjenstander (inkludert penner eller verktøy) og alltid holde seg minst 2 meter fra kundene.
      • Bruker engangs-latexhansker under hele besøket.
      • Desinfiser dispenseren ved hvert besøk.
      • Desinfiser hender både før og etter hvert servicebesøk.
      • Hvis en tekniker skulle opplever noen symptomer på COVID-19, har de blitt instruert om å isolere seg hjemme i 14 dager og kontakte helsepersonell.
    • Hvordan kan Waterlogic garantere at det ikke overføres koronavirus til arbeidsplassen min?

      A: Vår topp prioritet er helsen til våre ansatte og kunder. Hvis en kunde varsler oss skriftlig om at deres lokaler ikke lenger tillater leverandører å komme, vil vi midlertidig stoppe vår service frem til vi får melding om at vi kan gjenoppta. På samme måte, hvis et område skulle falle innenfor et område med karantene, vil vi også midlertidig stoppe vår service. Kunder kan skrive til oss på e-post: kundeservice@waterlogic.no
    • Er det slik at Firewall®s teknologi uskadeliggjør COVID-19 virus?

      Ja, Firewall er påvist 99,999% effektiv mot den menneskelige formen av COVID-19-viruset. Waterlogics patenterte Firewall-teknologi har lenge vært anerkjent for sin evne til å rense vann opp til 99,99% virusfritt og 99,9999% bakteriefritt. Nylige tester utført av et uavhengig mikrobiologi-laboratorium viser at vann behandlet av Firewall er over 99,999% COVID-19 renset frem til doseringsdysen, noe som betyr at Waterlogic har verdens første COVID-secure renseteknologi i vanndispensere. Firewall-teknologien forhindrer virus, inkludert COVID-19, bakterier og mikrobielle cyster i å forurense drikkevann og forårsake sykdom.
    • Hvilke tester kan dokumentere Firewalls beskyttelse mot COVID-19?

      Firewall® ble grundig testet mot den menneskelige formen av COVID-19 av et team av mikrobiologer fra Water & Energy Sustainable Technology Center ved University of Arizona ledet av Dr. Gerba, internasjonalt kjent for sine metoder for patogen deteksjon i vann og mat. Vi får ofte spørsmål av både eksisterende og potensielle kunder over hele verden om effektiviteten vår Firewall® teknologi har mot virus generelt og spesielt COVID-19. Dette gjelder ikke bare en eventuell forekomst i drikkevannet, men også i forhold til dispenseringsområdet så vel som innsiden av maskinen. For å finne svar på disse spørsmålene gjennomførte WEST Center omfattende tester for å undersøke effektiviteten av rensingsteknologien vår mot COVID-19. Dette inkluderte både forurensing av vannet (inne i maskinen) og forurensing av selve doseringsdysen med viruset. Alle testene konkluderte med null funn av COVID-19 (SARS-CoV-2) -partikler ved bruk av Waterlogic Firewall® vannrenseteknologi. For å lese testresultatene, klikk her.
    • Kan COVID-19 forekomme i drikkevann?

      Det er svært lite sannsynlig. Det er det en mulig risiko for at COVID-19-viruset kan overleve i vann i en begrenset periode. Dette gjelder spesielt vann som ikke inneholder klor. Waterlogic tar både hygiene og sikkerheten til våre kunder veldig seriøst, og som markedsleder var det svært viktig for oss å teste effekten av Firewall®-teknologien. Firewall® har vist seg å være effektiv mot COVID-19 på tester utført av Water & Energy Sustainable Technology (WEST) Center på the University of Arizona, noe som gjør at vi kan fortsette å levere en maksimal hygiene og sikkerhet til våre kunder.
    • Beskytter den antibakterielle BioCote® brukere mot COVID-19?

      BioCote® innebygd antimikrobiell beskyttelse begrenser veksten av bakterier og mugg rundt doseringsområdet og filteret, og reduserer potensialet for kryssforurensning. Selv om det er bevist at mikrober blir redusert med 99,5% i løpet av 2 timer, er ikke BioCote® hverken testet eller sertifisert for å eliminere koronavirus. Vi anbefaler regelmessig rengjøring og desinfisering av dispenser med desinfeksjonsspray eller våtservietter, et sterkt fokus på håndhygiene for alle brukere, samt å følge oppdatert veiledning fra myndigheter og helsemyndigheter.
    • Kan folk bli smittet av koronavirus fra en hvilken som helst overflate?

      Ifølge Verdens helseorganisasjon sprer viruset seg fra person til person via små dråper fra nesen eller munnen (dråpesmitte). Disse dråpene sprer seg når en person med COVID-19 hoster eller puster ut. Dråpene kan lande på gjenstander og overflater, som en person deretter kan berøre, noe som resulterer i mulig overføring av COVID-19 hvis personen deretter berører øynene, nesen eller munnen. Hvis du vil lære mer om koronavirus (COVID-19), les mer på Verdens helseorganisasjon sine nettsider.
    • Hvordan rengjøre automaten(e) fra Waterlogic?

      Vi anbefaler regelmessig rengjøring og desinfisering av våre dispensere og maskiner med desinfeksjonsspray eller våtservietter. Vi oppfordrer til et sterkt fokus på håndhygiene for alle brukere, samt å følge oppdatert veiledning fra myndigheter og helsemyndigheter. Fokuser på alle berøringsflater.
    • Hvilke tiltak anbefaler dere ved bruk av deres vann- og kaffemaskiner?

      Vi anbefaler vask av hender før bruk og at man benytter engangs-beger. Hold god avstand til andre personer når du henter deg et glass vann eller en kopp kaffe (følg myndighetenes veiledning). Ikke hent kaffe for andre enn deg selv. Bruk engangs-hansker når man fyller på ingredienser på kaffemaskinene. Se også spørsmålet ovenfor vedrørende rengjøring av automatene. Last gjerne ned våre HUSKEREGLER VED KAFFE OG VANNMASKINEN (pdf) og heng de opp ved siden av maskinene deres.

    Har du flere spørsmål?

    På grunn av stor pågang vedrørende COVID-19 oppfordrer vi våre kunder til å sende oss e-post istedenfor å ringe, da får vi logget saker mer effektivt og får gitt en enda bedre service og ivaretatt våre kunder på en best mulig måte.

    Email: kundeservice@waterlogic.no

    Top